Analiza web stranica | Google Page Insights | GTmetrix

Moramo priznati da je bilo dileme s kojom temom otvoriti naš prvi blog ali je na kraju odluka pala na problem na koji postojeće programerske tvrtke uopće ne obračaju pozornost a to je

ANALIZA WEB STRANICE / APLIKACIJE. Kao što već znamo ili ako prvi puta čujete , zaista je istina:

Google je objavio da će od 21. travnja sve web stranice optimizirane za mobilne uređaje biti bolje pozicionirane na mobilnim uređajima od onih koje to nisu. Drugim riječima, isključivo pri pretraživanjima na mobitelima, mobile-friendly stranice imat će prednost nad ostalim. No isto tako, pri korištenju računala ili tableta, neće biti promjene.

I onda si postavljamo pitanje da li je zaista dovoljno “samo“ učiniti stranicu responzivnom i da će tako osvajati prva mjesta na googlovim rezultatima pretraživanja ??  -> odgovor je NE!

Ali kada je u pitanju optimizacija web projekta tu postoji jedan odličan alat izdan od strane vodeće svjetske komapanije Google , a zove se Google Page Insights koji vam detaljno analizira Vaš web projekt prema svim parametrima ( browser caching, image optimization, JavaScript & CSS delivery, itd… ) i daje jasnu sliku kako Vas Google u tom trenutku gleda. Ukoliko provučete neke poznate hrvatske web projekte koje su razvijale “poznate“ hrvatske i strane IT firme vrlo brzo ćete vidjeti da je prosječna ocjena 50-60 / 100   za mobilne uređaje odnosno pametne telefonem. Rezultat je malo bolji za Desktop računala ali opet daleko iznad očekivanja klijenta koji su masno platili za izradu svoje web stranice. Jednom je jedan marketinški stručnjak rekao kako je web stranica ogledalo poduzeća s čime bi se ja u potpunosti složio.

Googleu je vrlo bitno da  web projekt ima ocjene minimalno 85/100 (smartphone)  & 90/100 (Desktop) jer će na taj naćim dati “nagradu“ web stranici na način da joj omogući bolje rangiranje s obzirom na pretragu ključnih riječi.Moramo napometnuti da web projekti koji su rađeni u već gotovim CMS sustavimo kao naprimjer : “Wordpress“, ”Joomla”, ”Magento”  neće moći imati veliku ocjenu kao projekti koji su rađeni u custom CMS sustavima jer navedeni imaju hrpetinu funkcija, cssa i javascript pluginova koji nisu SEO friendly! Prosječan NEOPTIMIZIRANI wordpress projekt ima ocjenu 30-40 / 100 što je užasavajuće…

Principi optimizacije web stranice slijede u sljedećem postu…

One thought on “Analiza web stranica | Google Page Insights | GTmetrix”

Comments are closed.